Saturday, January 10, 2009

不想在家~

Photobucket


最近有种感觉很不喜欢,不想要在家,因为最近不知道搞什鬼,一大早起床就被骂了,很想说,这样下去,我真的很辛苦耶!那我倒不如希望自己中第一批的国民服役算了,对不对...?真搞不懂的,我们迟起床就会被责骂,可是如果是我哥的话,就任由他睡,大不了起床后只是随便碎碎念他几句...这样的话岂不是很不公平吗?每次都弄到好像只有我们是错的,是不应该的。

有时真的气到很想找份工作,总之就是不要待在家里,像布偶任由他人摆布。不是我不孝,只是我这性格的人,是需要别人用温柔点的语气和我说话,我才愿意去做事的人,我不喜欢呼呼喝喝的,有什么事为什么不能好声好气说呢?我要的是一个很和谐,很融洽,有家庭温暖的家,而不是说不到两三句就要起争执的,好不好?我很不甘心,我的心中有很多不满却不知道要向谁诉说。

其实啊!今年我真的很想要快快乐乐,没烦恼地度过每一天,但我知道这并不可能可以办到,我已经试着在我难过时想一些高兴的事了。始终还是有很多不开心的事等着我去解决和面对~我最近都安慰我自己说:不管问题和烦恼有多困扰,我都要笑着面对和处理每件事情。

5 comments:

E-ME-MAI said...

i hate my life at home too,i want to seek for fair and justice between gender.why parents neva treat us well just like brother,well fine,i would rather born as a guy than a bitch,i doubted something i shouldn't voice out.you know how sad i am,sometimes i could believe...mom...,and i guess i was...you know the feeling tat i could not express it at all,i was here 19years in this world but i neva know wat is love from my family,thing brings to me my whole life only i can say :i am dissapointed,i am sad.i trying to be much satisfy to things i own,but i failed,i wish i could have 100%parents,but seems like it is impossible,our parents neva know us well.they are not fair!gosh i hate tat feeling,i hope i die asap,somehow my parents would be more happy not to c me everyday in home.as löng they are happy ,i am happy too eventhough i am suffering in hell with no regret.

E-ME-MAI said...

to mom and dad, tell me if you no longer love us anymore!tell me!

阝韦东月亻生 said...

家家有本难念经~,是酱的咯。
我在家也是酱。

不公平的事情还很多,这些算小事了。。
不同的人说话方式都会不一样,尤其是父母,可能整天骂你,可是依然是关心你爱你才对你酱。
只要尝试去了解对方为什么要这样就行了。

chenmimi said...

应该是因为他们不喜欢我们睡到酱迟吧~

阝韦东月亻生 said...

早睡早起身体好嘛,哈哈,我迟起的原因就是迟睡,所以也会被父母念,因为迟睡不好嘛。

不过在家,我和我哥哥就有得吵,不像朋友兄弟姐妹关系好。所以有时和哥哥在家就想出去,呵呵。。